Nicaragua (foto's) - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Lotte Heuff - WaarBenJij.nu Nicaragua (foto's) - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Lotte Heuff - WaarBenJij.nu

Nicaragua (foto's)

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 November 2012 | Guatemala, Lívingston

Lieve allemaal,

De tijd vliegt, de klok die blijft maar tikken. Over 2 maanden ben ik alweer terug in Nederland! Ongelofelijk... Momenteel ben ik in Guatemala. En ook hier is het weer te gek. Al moet ik eerlijk zeggen dat sommige delen echt TE toeristisch zijn, waardoor je het oog op het echte Guatemala een beetje kwijt raakt, maar gelukkig heb ik het echte ook in volle glorie kunnen zien! En dat is prachtig, absoluut prachtig!

De markt in Chichicastenango was daar een voorbeeld van. Overal mensen in traditionele Maya-kledij, tortillas bakkende meisjes (het geluid van de handen tegen het deeg hoor ik nog steeds...), giegelende kinderen, oude mannetjes met tientallen kilo's op hun schouders, hoofd en rug, haardvuurtjes, kleine lampjes op marktkraampjes. Mooi, mooi, mooi! Hoe te gek is iets als je er naar zit te kijken, te staren en het enige wat je kunt denken, het enige wat je wilt, meer is? Meer zien, meer horen, meer voelen, meer ervaren van datgene wat je al voor 100% aan het ervaren bent? Waar je niet meer van kunt zien op dat moment omdat je er al midden in zit? Dan is iets echt bijzonder. Bijzonder mooi, bijzonder vertederend en indrukwekkend. Een bijzonder moment. Het alledaagse hier, maar dat maakt het juist zo bijzonder. En dat was deze markt!

Maar goed, deze blog was bedoeld om jullie mijn foto's van Nicaragua te laten zien. Want dat had ik beloofd. Ik heb mn hart echt verloren in Nicaragua! Ben er 6 weken geweest en met pijn in mn hart weg gegaan. Fantastische mensen ontmoet, vrienden gemaakt en volop de cultuur opgezogen! Maar met Guatemala, Mexico en Californie nog te gaan, had ik het gevoel dat ik wel moest.. Dat ik spijt zou krijgen als ik niet zou gaan en tijd te kort zou hebben.. Mijn blog houden jullie dus nog te goed, want ik wil er zoveel over vertellen, daar heb ik nu geen tijd meer voor.. Maar de foto's kunnen jullie alvast hier bekijken:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152261262240481.929327.692165480&type=1&l=b2de05b7f0

Have fun,

Liefs!

  • 12 November 2012 - 20:55

    Suuske:

    Wat een prachtige foto's Lot!

    Blijf genieten daar!!!

  • 12 November 2012 - 22:02

    Iris :

    Zeg Lotte, geniet van Guatemala, Mexico en the USA! Jammer dat je alweer uit Nicaragua weg 'moest'.. Maar fijn om te lezen dat je zo van Nicaragua genoten hebt!! X

  • 13 November 2012 - 07:54

    Jor:

    Intens genieten Lotje je laatste twee maandjes!!!
    En ik ga ondertussen op zoek naar een baan voor je, in Den Bosch ofzo ;)

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 81220

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 29 December 2012

Zuid- en Midden-Amerika

06 Augustus 2009 - 10 Augustus 2009

Londen

24 Augustus 2006 - 04 Juli 2007

Curaçao

Landen bezocht: