Brazilie (en Paraguay) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lotte Heuff - WaarBenJij.nu Brazilie (en Paraguay) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lotte Heuff - WaarBenJij.nu

Brazilie (en Paraguay)

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Maart 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ik leef nog! Ik dacht ik meld het maar even, want jullie hebben echt schandalig lang niks van me gehoord! Waarom niet? I´m just having fun! Altijd een goed teken toch?

Ten tijde van mijn laatste verslag was ik al twee maanden met Lise onderweg, daar is Pieter (vriend van Lise) bij aangesloten, later Eef en na ongeveer een week zijn we gesplitst om per tweetal onze eigen weg te zoeken. Afgelopen woensdag zijn Lise en Pieter teruggevlogen en vanochtend heb ik ook Eef op de bus gezet naar het vliegveld om terug naar het Nederlandse te vliegen. Ik ben dus alleen nu! Of nou ja, alleen ben ik niet. Ik ben nu in Rio (de Janeiro - daar waar Jezus 24/7 een oogje in het zeil, of nou ja zeil, een oogje over de stad houdt). En Eef en ik hebben hier een fantastische week gehad: caipirinha´s drinken, zonsondergang op Ipnema bekijken, Havaianas en Ipanema´s (je weet wel, die slippers) shoppen, samba dansen in Lapa (buurt waar het uitgaansleven plaatsvindt en met erg veel live muziek en mensen die samba dansen op straat!), aapjes bananen voeren aan het ontbijt (letterlijk! ons hostel bevond zich op een heuvel (erg leuk dagelijks al die trappen op sjouwen, maar dat terzijde) en daar leven aapjes die ´s ochtends de banaantjes komen meeproeven. SUPERleuk en schattig!). Das Rio in het kort. Voor diegenen die het nog niet helemaal doorhadden: ik ben dus in BRAZILIE! En dat bevalt me erg goed! Los van de prijzen die je hier betaalt voor het dagelijkse leven (bijna westers) is het hier geweldig! De mensen zijn echt supervriendelijk! Ik weet dat ik dat eerder ook al over de argentijnen schreef, maar nu ik de brazilianen heb leren kennen weet ik dat het nog beter kan! Als je op straat even staat te twijfelen over het een of ander, komen ze meteen naar je toe om (in het engels) te vragen of ze kunnen helpen (wat ik graag aanneem, want het portugees vind ik niet te verstaan! Inmiddels wat meer, maar in het begin vond ik het net chinees!). Toen Eef en ik ons hostel hier in Rio niet konden vinden en het kei-hard begon te regenen heeft het meisje dat ons aan het helpen was in de regen een taxi voor ons staan regelen zodat wij droog konden blijven. En daarna moest zij terug, door de regen stortbui! Ik vraag me af hoeveel nederlanders dat ook zouden doen...

Brazilie is ook:
- vol lekkernijen: kaasbroodjes, ´peren´ (wat geen peren zijn, maar zo zien ze er wel uit. het zijn gefrituurde deegwaren met kip) en andere hartige happen
- vers fruit!!!! Bij ieder ontbijt krijg je verse mango, ananas, watermeloen, goiaba en passievrucht
- agressief rijdende buschauffeurs. Echt NIET normaal hoe ze hier een bochtje nemen en remmen..

Naast Rio ben ik ook in Florianapolis, Parati en Ilha Grande geweest. Stuk voor stuk paradijsjes: groene bergen met palmbomen, bananenbomen en andere tropische begroeiing die in de zee eindigen. Het is erg heuvelig en dat resulteert in allemaal groene eilandjes in zee. Echt prachtig! Ilha Grande is één van die eilandjes en daar hebben Eef en ik een paar dagen doorgebracht. Een boottocht van 80 minuten er naar toe (puur genieten: zon op mn bolletje, deinzen op de golven en een het uitzicht van de eilandjes dat ik net beschreef) en daarna een eiland waar geen auto´s mogen komen en dus alleen maar leuke, lieve zandpaadjes zijn waar mensen rustig lopen, hangen, caipirinha´s drinken en enorme karren met zoete taartjes aanbieden. Wat een paradijs! Lotte blij! Daar een paar dagen de bergen doorgelopen (HEET, maar wel met apen!) en stranden bekeken. ´s Ochtends aan het ontbijt (met weer dat verse fruit, maar ook geklutste eieren, worstjes in tomatensaus, broodjes, vers fruitsap en twee soorten cake!) werden we wakker gehouden door de kolibrie´s die om onze oren vlogen. Ik denk dat jullie het wel snappen, ook hier: Lotte blij!

En dat was ik ook in Florianapolis waar ik onder andere een surfles heb gehad! Zo gaaf! Ik wist niet dat ik het zoooo cool zou vinden. Vanaf het moment dat ik het wetsuit aanhad voelde ik me een echte surfchick! Eerst uitleg op het droge en dan met de plank richting zee. Adrealine all-over! Nice, nice, nice! Eerst is het even wennen hoe ik met die enorme plank door de ook niet al te kleine golven moet zwemmen, maar ik heb het redelijk snel onder de knie en ik heb zoveel energie in me dat ik als een malle tegen de golven in peddel. Het voelde zo heerlijk! Met behulp van de leraar die me op de juiste gold duwt, lukt het me om uiteindelijk ook echt op de plank te klimmen en te blijven staan! Wauw! Zo gaaf! Al gaat het nog zo zacht, het er op gaan liggen, omhoog krabbelen, evenwicht bewaren en daadwerkelijk gaan staan is een hele klus en het lukt me! Zo cool! Als we na 1,5 uur het water uit moeten omdat de les is afgelopen vind ik dat oprecht jammer. Ik denk dat ik dit nog wel een keer ga doen!!!

Jeetje, ik typ me alweer een hernia in mn vinger en dan heb ik nog niet eens over paraguay vertelt! En ik wil het ook niet veel langer maken, want ik weet dat mensen dan stoppen met lezen. Maar voor diegenen die hier nog niet zijn afgehaakt een korte samenvatting van Paraguay.

Paraguay is:
- heet, heet, heet (45 graden is geen uitzondering
- rode aarde met supergroene bomen wat een prachtig plaatje oplevert
- mensen die je aanspreken om een praatje te maken omdat ze nooit toeristen zien
- weinig toeristen dus :)
- hotels in plaats van hostels
- chipas (ook kaasachtige broodjes)

Nou, ik denk dat ik het hier maar weer bij laat. Ik zal niet meer vertellen over de krokodillen die ik heb gezien in Noord-argentinie en hoe er bij de plaatselijke slager een halve koe uit de koelkast kwam zodat wij aan konden wijzen welk stuk de beste man er af moest gaan zagen voor onze asado (bbq).

Lise, bedankt voor de fantastische eerste twee en halve maand en Eef voor de laatste. Ik ga het avontuur nu verder alleen beleven. Het zal wel even wennen zijn, maar ik heb er erg veel zin in! Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Lot

  • 30 Maart 2012 - 19:53

    Dea :

    Nou wat een leuk verhaal weer, je net gesproken wat ook weer een feestje was , en zit ik nu na dat heerlijke kopje koffie mijn mails te bekijken na een weekje vakantie en kom jij al weer langs met een verhaal dank je en xxxxx Dea

  • 30 Maart 2012 - 20:38

    Anne:

    Hallo LOTTE!
    leuk om weer iets van je te horen en fijn dat je zoveel super gave dingen meemaakt! Een verhaal is niet snel te lang hoor!! :) surfen vind ik ook echt iets voor jou! Geniet ervan, zoek nog meer mooie plekjes op en pas goed op jezelf! :) maar aan je foto's te zien op Facebook heb je ondertussen al heel wat mensen leren kennen! En dat uitzicht vanuit die hangmat.... Ons niet te jaloers maken he:p

    groetjes Anne

  • 30 Maart 2012 - 20:42

    Jantine:

    Heerlijk verhaal! Je kiest t ook altijd zo goed uit. Net als ik in de trein zit of aan t studeren ben ;-). Geniet er nog van!
    Xx Tinus

  • 30 Maart 2012 - 20:46

    Anne En Suuske:

    gatver, al die kaas, arm ding.

    Lieve Lot, wat ben je aan het genieten! En wat maak je veel mee!

    Pas goed op je zelf!

    Liefs, van Anne en Suuske

  • 30 Maart 2012 - 23:05

    Gerben:

    :)

    (tja, meer te melden heb ik niet, ik geniet gewoon van je verslagje(s))

  • 31 Maart 2012 - 10:02

    Ellen:

    Tuurlijk stop ik niet met lezen! Als je zo enthousiast schrijft kan ik nog wel even doorlezen :) Enjoy it in je eentje!

  • 01 April 2012 - 19:36

    Lisette:

    Het klinkt weer allemaal super lot!!... Veel plezier in Paragauy. Ik was zeker nog niet afgehaakt :-)... Succes verder alleen, maar dat gaat goed komen en ik kijk uit naar het volgende stukje Xxx.

  • 02 April 2012 - 13:15

    Andre En Marijke:

    Erg leuk om je reisverslagen te lezen .Zo te lezen gaat het je allemaal goed af!!!Lekker eten en drankjes.Hey Lotte ,het is jammer dat we je fotoos niet kunnen zien.(heb geen facebook)Heel veel plezier daar!!!GroetjesXXXXXXXXXXX

  • 05 April 2012 - 18:13

    Opa, Getikt Door Hnk:

    Vol bewondering je verslagen gelezen. Benieuwd naar nieuwe reisgenoten en de kleur. De lente is hier begonnen en je mist de bloeiende narcissen, tulpen enz. Groetjes en nog veel plezier.
    Opa

  • 06 April 2012 - 08:33

    Marjo:

    De foto's vond ik mooi, maar door jouw verhaal beleef ik je reis alsof ik er zelf bij ben.............een groot feest:) Ik ben nu al benieuwd naar het vervolg...........


  • 10 April 2012 - 07:58

    Trudie En Ton.:

    Hallo Lotte lief, leuk weer eens wat te lezen. Geniet verder, wij hebben nu herfst hier.
    Liefs Trudie en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 80871

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 29 December 2012

Zuid- en Midden-Amerika

06 Augustus 2009 - 10 Augustus 2009

Londen

24 Augustus 2006 - 04 Juli 2007

Curaçao

Landen bezocht: