Peru - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Lotte Heuff - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Lotte Heuff - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Juni 2012 | Peru, Huaraz

Lieve allemaal; ik leef nog steeds! Ik ben inmiddels alweer 3,5 week in Peru en heb het zo naar m´n zin dat ik geen tijd maak om een blog te plaatsen. Sorry daarvoor! Ik zit onwijs op de zogeheten ´gringo trai´. De route die de meeste backpackers nemen met als gevolg dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt. Erg gezellig ;)

Maar Peru is top! Ik had verwacht dat het net zoiets als Bolivia was, maar het is toch wel degelijk anders! Het is wat toeristischer (en daardoor ook wat duurder helaas, maar vergeleken met NL natuurlijk nog steeds goedkoop..) en internationaler, maar zonder twijfel prachtig! Veel te zien en te doen in de ruige natuur! Hoge bergen, canyons, sneeuwtoppen en inca-historie natuurlijk (de Inca's waren een indianenvolk dat leefde in het westelijk deel van Zuid-Amerika, de Andes, en naarmate hun rijk groeide (tussen ongeveer 1438 en 1532), ook in Ecuador, Chili en Argentinië)!

Een van de eerste trektochten die ik heb gedaan was een 4daagse trektocht naar Machu Picchu. Niet alleen maar hiken, maar ook mountainbiken, ziplinen en heerlijk badderen in hot springs (in het donker, tussen de bergen, met een biertje, onder een sterrenhemel waar je U tegen mag zeggen). Maar het einddoel was natuurlijk Machu Picchu. Machu Picchu is een stad van de Inca's die door de Spanjaarden nooit is ontdekt en daardoor ook niet vernietigd werd. De meer dan 2000 inca-traptreden er naar toe (om 5 uur ´s ochtends in het donker) doe ik niet graag nog een keer, maar toen ik er eenmaal was: ONGELOVELIJK mooi! Midden tussen steile bergen, in de mist, met lama´s en er staat nog zoooooveel van de stad. Zo bijzonder!!!! Ook al is het nog zo toeristisch; een echte must see in Peru!

M´n laatste avontuur was een 4-daagse trektocht in de Cordilla Blanca (alwaar ik me nu nog steeds bevind: de Santa Cruz-trek. Vier dagen lang lopen langs hoge besneeuwde bergtoppen (en niet alleen de toppen waren besneeuwd, wij werden ook nog even vrolijk onder gesneeuwd toen we de pas van 4700 meter over liepen), superblauwe meren, gletsjers, modderstromen, bloemen en planten die ik nooit eerder heb gezien en nog veel meer. Echt supermooi! De nachten brachten we in tentjes door. Dat was het mindere deel van het verhaal, want ik ben er achter gekomen dat ik echt niet kan slapen op een harde grond (we hadden alleen maar matjes van een halve cm dik) in alleen een slaapzak met -4 graden.. Lowlands-dames geloof me, dan valt Lowlands echt wel mee!!! Maar het hele verdere back to basic gebeuren (4 dagen al je behoeftes in de vrije natuur, geen spiegels, douches of iets in die richting, 4 dagen dezelfde trui aan etc.) beviel me uitermate goed! Heerlijk die natuur!!!!

Foto´s van dit alles zijn te vinden op:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151877353565481.870463.692165480&type=1&l=015fa23a72

Morgen ga ik mezelf in het volgende avontuur storten! Ik ga een gletsjer beklimmen van meer dan 5600 meter. Op dag 1 klimmen we naar 4900 meter, daar gaan we slapen (dus ja, ik ga het weer koud krijgen!!!) en dan gaan we om 1 uur ´s nachts naar de top lopen. Dus met stijgijzers, aan een klimgordel, met pikhouweel en maar hopen dat ik op die hoogte genoeg adem heb om de top te bereiken voor zonsopkomst. WISH ME LUCK! Heb er erg veel zin in!

Daarna is het hoog tijd om te gaan relaxen (ok, misschien een paar surflesjes) aan het strand in Mancora (Peru nog) en me voor te bereiden op de komst van paps en mams! Die komen dan een maand met me reizen in Ecuador en Galapagos! Ook errrrrg veel zin in! Dus alléééén maar nog meer leuks voor de boeg. Wat een geluk ik toch heb dat ik dit allemaal kan en mag doen!

Ik heb honger, dus ga er weer mee stoppen! Tot m{n volgende (ongetwijfeld pas weer over een tijdje) update!

Liefs!

  • 29 Juni 2012 - 05:32

    Kris:

    Ik lees met zo veel trots jouw verhalen! Trots op jou! Geweldig om te horen allemaal. Henk en Dea; heel veel plezier op jullie reis en geniet van de tijd samen met Lot. X

  • 29 Juni 2012 - 07:30

    Dea:

    Wat een mooie foto's Lot en je verhalen worden steeds maar mooier maar ook gevaarlijker , het is maar goed dat we er bijna aan komen kunnen we je in toom houden
    En Kris , het gaat zeker een hele mooie ervaring worden met elkaar


  • 29 Juni 2012 - 09:40

    Kirsten:

    Wauw Lot het klinkt allemaal super goed en heel leuk!! Ook de foto's zijn prachtig!!! Geniet van de tijd met je ouders en pas goed op jezelf!:)

    Veel liefs, Kirs

  • 29 Juni 2012 - 14:39

    Suuske:

    Lot wat maak je toch gave dingen mee! Super! En wat fijn dat Henk en Dea er al bijna zijn, geniet ze met z'n allen!!
    Liefs

  • 29 Juni 2012 - 19:58

    Gerda:

    Hoi Lotte,
    Nu zes maanden onderweg en nog steeds volop genieten, geweldig! Ik heb het wel eens anders gezien op onze reizen. Als ik jouw verhalen lees, krijg ik direct weer zin om op pad te gaan. De maand november hebben we in onze agenda's geblokt maar we hebben nog geen keuze gemaakt. Panama? Nicaraqua?
    Jammer dat je jack niet dik/zacht en warm genoeg is.
    Kusjes Gerda

  • 29 Juni 2012 - 22:27

    Eef:

    Lieve Lot!
    Wat een mooie verhalen! Ik geloof meteen dat dit kouder is dan Lowlands! ;) En was de sterrenhemel nog mooier dan in de Sahara? :) Ik ben blij dat ik je deze week een aantal keer "gesproken" heb. Ik weet nog dat ik twijfelde om in Peru langs te komen! Niet dat ik spijt heb dat ik al geweest ben maar ik had dit ook graag gedaan/gezien! Ach wie weet ga jij me daar ooit nog eens rondleiden als ervaren zuid Amerika reizigster! ;) Volgend jaar? ;)
    Doe je je ouders heel veel groetjes van me?! En geniet, maar dat hoef ik je niet meer te vertellen.
    Kus en hele dikke knuffel lief!

  • 02 Juli 2012 - 16:30

    Jor:

    Hey lieve Lot!!

    Heerlijk weer om je verhalen te lezen!!!!
    Ik geniet wel een beetje met je mee zo :).

    Heel veel plezier met je ouders, geniet ervan en Dea en Henk: hou haar maar een beetje in toom ja :).

    xxxxxx

  • 08 Juli 2012 - 18:36

    Loes (Apen;):

    Wow, respect!

  • 18 Juli 2012 - 06:29

    Ton Meijerman:

    Ik heb net al jou verslagen gelezen. Kun je al de indrukken nog behappen? Het duizeld mij al maar wel fantastisch wat je allemaal meemaakt en doet. En dat al op jouw leeftijd - 26. Geniet ervan. Groeten aan pa en ma en veel plezier samen. Hopelijk heb je een grootte harde schijf in je hoofd om dit allemaal op te slaan.
    Liefs je oom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 81227

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 29 December 2012

Zuid- en Midden-Amerika

06 Augustus 2009 - 10 Augustus 2009

Londen

24 Augustus 2006 - 04 Juli 2007

Curaçao

Landen bezocht: